Blogg-Topplista Elenas recept: Ciuperci umplute/Fyllda champinjoner 2

måndag 18 maj 2009

Ciuperci umplute/Fyllda champinjoner 2



12. st. stora champinjoner
190 g bacon
1 gul lök
3 st. vitlöksklyftor
2 tomater
1.5 dl yoghurt
persilja
riven ost

- Sätt ugnen på 200 grader.
- Skala och hacka löken och vitlöken.
- Finhacka stjälkarna från champinjonerna.
- Skålla och skala tomaterna. Hacka tomaterna (skrapa ur kärnor och mellanväggar).
- Hetta upp en stekpanna och stek baconet några minuter.
- Tillsätt löken och bryn i ca. 5 min.
- Tillsätt stjälkarna från champinjonerna och vitlöken, bryn i några minuter.
- Tillsätt tomathacket, yoghurten och persilja och låt allt koka samman i ca. 5 min.
- Fyll champinjonhattarna med blandningen, strö på riven ost och baka dem i ugn ca. 30 min.

Serveras ljumma.
P.S Min andra blogg: Här

2 kommentarer:

bakmammorna sa...

Det ser jättegott ut! och lätt- det här måste jag pröva!

Elena sa...

Hej bakmammor!

Roligt att ni hittade min blogg!
Ja, att fylla några champinjonhattar är både lätt och gott!

 
Blogglista.se