Blogg-Topplista Elenas recept: Kycklinggratäng

torsdag 21 januari 2010

Kycklinggratäng

Supergod kycklinggratäng. Receptet hittatde jag på Karins blogg: http://bevemyrs.blogg.se/
Tack Karin för receptet!


















  • 1 påse kycklingfilé
  • 3 dl okokt ris (som kokas :) )
  • 5 dl grädde
  • 2 dl majonnäs
  • 1 dl ketchup
  • 2 dl riven ost
  • 1 stor riven lök
  • 2-3 pressade vitlöksklyftor
  • salt
  • peppar
  • grillkrydda

    Koka riset och lägg det i botten på en gratängform.
    Skär kycklingen i småbitar, stek och krydda. Fördela kycklingbitarna över riset.
    Vispa grädde, rör i majonnäs, ketchup, ost, lök och vitlök. Smaka av röran och salta eventuellt.
    Häll grädd- och majonnäsröran över kycklingen.


















Grädda i 200 grader i varmluftsugn, 225 grader i vanlig ugn i ca 20 minuter.

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Vad gott det ser ut.

Elena sa...

Tack Birgitta!

loredana sa...

Hej Elena, goda recepter.Måste prova dem ,ciorba de perisoare ska jag laga imorgon.Jag kommer med från Rumänien.Loredana

Elena sa...

Hej Loredana!

Vad trevligt att du har hittat min blogg!
Hoppas du provar något av mina recept!

Kram,
Elena

 
Blogglista.se